У 2025 році TikTok залишається однією з найпопулярніших платформ серед молодіжної аудиторії. За даними Statista, станом на березень 2025 року додаток має понад 1,7 мільярда активних користувачів щомісяця. Однак, на фоні глобальних змін у соціальних мережах, TikTok запровадив нові алгоритмічні принципи поширення контенту. Ці зміни вже помітні на практиці.
Лабіринти алгоритмів
Робота з акаунтом “OA Chill”, який висвітлює життя студентів Острозької академії та існує більше року, дає змогу спостерігати за змінами алгоритмів TikTok у 2025 році. Аналіз статистики за різні періоди демонструє помітне падіння охоплень за незмінної тактики роботи.
Зокрема, у проміжку з жовтня 2024 до грудня 2024 року акаунт зібрав понад 3,5 мільйона переглядів. Натомість у період з лютого 2025 до квітня 2025 року загальна кількість переглядів становила лише 1,2 мільйона. Таким чином, різниця склала приблизно 2,5 мільйона переглядів, що є суттєвим падінням, враховуючи, що кількість опублікованих відео, їхня тривалість та формат лишалися без змін. Особливо різкими стали зміни за останній місяць. Якщо з 1 по 25 березня кількість переглядів сягала 490 тисяч, то за аналогічний період квітня — лише 412 тисяч. Падіння у 78 тисяч переглядів без зміни підходів до контенту ще раз підтверджує вплив зовнішніх чинників, серед яких є і зміна алгоритмів TikTok.
Подібні закономірності спостерігаються і в інших проєктах. Працюючи над акаунтом компанії, що спеціалізується на продажу запчастин до вантажних автомобілів, я застосувала тактику пошуку вдалої рубрики: запуск кількох форматів із подальшою концентрацією на тому, який отримує найкращий відгук аудиторії. Ця стратегія успішно працювала на студентському акаунті — серія відео «Скільки коштує лук студента» та «Скільки коштує лук викладача» стабільно набирала високі показники, з переглядами рідко менше ніж 10 тисяч.
Однак на акаунті з вантажними авто результати виявилися нестабільними: перше відео нової рубрики зібрало 4 тисячі переглядів, друге — раптово 200 тисяч, а третє — лише 1500. Схожа ситуація виникла й на акаунті тієї ж компанії, що займається закупівлею та продажем автомобілів зі США. Після вдалого старту на 200 тисяч переглядів, подальший контент ледь сягав 3 тисяч.
Ці спостереження дозволяють зробити попередній висновок: ефективність алгоритмів TikTok може залежати не лише від того коли відео опублікували, якої воно тривалості та самого його вмісту, але й від цільової аудиторії. Якщо тактика пошуку популярної рубрики виявилася дієвою для студентської молоді, то у випадку аудиторії віком 35–40 років результати є значно менш передбачуваними.
Контент під ритм життя
Однією з причин, чому ваші відео не набирають шалених переглядів, може бути сезонність. У різні періоди року поведінка аудиторії змінюється: наприклад, під час сесій, канікул, святкових періодів кількість часу в соцмережах зменшується або змінюється контент, який люди шукають. Так наприклад середня к-сть переглядів за 10 днів під час зимових канікул у студентів становила 19 тисяч, а ось в перших 10 днів навчання після них сягнула вже більше 20 тисяч. Ці дані демонструють прямий зв’язок між зміною життєвого ритму аудиторії та її цифровою активністю. Під час канікул студенти проводять більше часу офлайн, або цікавляться чимось іншим, крім студентського життя, а після повернення до навчання активніше взаємодіють із платформами, зокрема шукаючи розважальний або освітній контент у перервах. Відповідно, для забезпечення стабільних результатів важливо враховувати сезонні тренди та коригувати стратегію розміщення контенту залежно від поведінкових змін цільової групи.
Чому копії не “залітють”?
Окрім змін у поведінці аудиторії в різні періоди року, важливу роль у зменшенні переглядів відіграє і зростання конкуренції серед авторів. Зі зростанням популярності TikTok кількість авторів у певних нішах зростає. Більше схожого контенту – більша конкуренція за увагу аудиторії. Ті ж тренди, які потрібно зловити у перші же ж тиждень-півтора. Люди знімають відео під однаковий звук, з однаковою тривалістю, або однаковим танцем. Тренди працюють дуже добре та дозволять вам набрати великі перегляди, якщо ви вчасно їх знімете, але і тут варто проявляти креативність. Адже, компаній, які продають авто в Україні є безліч, якщо кожна з них зніме повністю однакове відео, то “залетять” лише декілька перших. Алгоритм працює дуже просто: ти постиш відео, Тік Ток пропонує його спочатку твоїм підписникам і твоїй цільовій аудиторії, потім дивиться на їх реакцію і на відсоткове співвідношення загальної тривалості твого відео та того, скільки в середньому його дивились глядачі. Виходить, що якщо твоє відео триває 20 секунд, а його в середньому дивлять 5, то далі ТікТок його не пропустить. Таким чином, у сучасних умовах недостатньо просто слідувати трендам — важливо створювати унікальний і якісний контент, який буде утримувати увагу глядача максимально довго. Саме оригінальність, глибше розуміння інтересів аудиторії та вчасна реакція на зміни трендів дозволяють виділятися серед потоку схожих відео і отримувати стабільно високі результати.
Податок на віральність
З квітня у ТікТок з’явилась таргетна реклама для України. Платформа могла обмежити органічне охоплення контенту, стимулюючи творців купувати цю рекламу. Такі тенденції типові для багатьох платформ, коли після активного росту безкоштовних переглядів починається перехід до монетизаційної моделі. До прикладу, за весь квітень на студентському акаунті кількість відео, які набрали більше 10 тисяч переглядів дорівнює лише 2 з 35, а за березень сягає 11 з 35, що є в 5.5 разів більше, аби довести, що це справді вплив таргету, розглянемо приклад акаунту з ремонту вантажних авто. Середня кількість переглядів за березень становить 22.7 тисяч, а за квітень 18.2 тисячі. Ці цифри показують, що з початком роботи таргетованої реклами платформа могла навмисно зменшити органічні показники, щоб заохотити авторів переходити на платні інструменти просування.
Тестуй, щоб знайти успіх
У сучасних умовах залишати контентну стратегію без оперативної адаптації означає втрачати позиції. Рекомендую відразу працювати з кількома форматами і на старті запускати тестування різних ідей, щоб швидко виявити ті, що реально залучають вашу аудиторію. Для акаунтів, орієнтованих на молодь, важливо не лише підтримувати рубрики, що вже працювали, а й постійно оновлювати їх у зв’язку зі змінами сезонної активності, інакше аудиторія втратить інтерес. Якщо ж ви працюєте зі старшою віковою групою, критично важливо закладати більший обсяг контенту для тестування, оскільки стабільного ефекту тут чекати не варто. Реакція на тренди має бути максимально швидкою: кілька днів зволікання — і ваша можливість набрати перегляди зникає. При цьому повторення чужих ідей вже не працює — потрібен власний креатив, який втримає увагу. Ігнорувати нові можливості платного просування також небезпечно: після запуску таргетованої реклами органічні охоплення знижуються, тому рекомендую вже зараз закладати в стратегію бюджет на просування відео, які добре стартують, щоб не втратити конкурентні переваги.