OA JCS

6 жовтня в Острозькій академії журналіст Отар Довженко провів лекцію для журналістів-третьокурсників на тему пропаганди в соціальних мережах.

Журналіст вказав на причини, чому пропаганда існує, які її основні  ознаки та функції у соціальних мережах.Також він розповів студентам про різницю між  пропагандою  та дезінформацією і назвав ті риси, які їх відрізняють. Довженко спростував міф про те, що пропаганда- це завжди зло. Для підтвердження своєї думки він наводив конкретні приклади з нашої реальності: пропаганда здорового способу життя і пропаганда у росії. 

Термін пропаганда виник в давнину і був пов’язаний з католицькою церквою. Пропаганда була просуванням слова Божого. Насправді в самому слові” пропаганда” немає нічого поганого. Зовсім необов’язково вона  є негативною. Поганою вона стає в той момент, коли людям за допомогою  нав’язливих деструктивних комунікацій починають навіювати ті речі, які їм не вигідні і за інших обставин вони цими речами ніколи самі б не зацікавилися і самі б до них не додумалися

Отар Довженко детально розглянув як працює пропаганда у різних соцмережах, таких як Фейсбук, Телеграм, Вайбер, Інстаграм і Твіттер. Він також пояснив, на яку аудиторію розраховані пропагандистські тексти і дав рекомендації, як не піддаватися її впливу.

Пропагандисти  дуже прагматичні люди. Це не люди, які будуть витрачати час і будь-які свої ресурси на те, що не дасть їм результату. Тому, насамперед, специфіка цієї пропаганди і дезінформації  пов’язана з тим які обмеження є в цій соцмережі і як ця соцмережа намагається протистояти дезінформації.”

До слова, зараз основна робота Отара Довженка- це аналітика, редагування і менторство у Львівському медіафорумі, а також посада редактора для IWPR. Розпочинаючи з весни 2022 року він  очолює Незалежну медійну раду .Журналіст  з вересня 2021 року до серпня 2022 року був головним редактором онлайн-видання “Детектор медіа”.

Анна КАЗМІРЧУК

Залишити відповідь